Monday, August 12, 2019

KMR 52 wrap up

Pirmas įspūdis - sekėsi neblogai. Minimum lūžimų ir gedimų, nedaug klaidų, truputis tingėjimo, vidutiniškai techninio broko (pavėjinių burių kėlimas, leidimas, brasų ir falų susegimas ir pan...).
Kiek tų klaidų eliminavimas būtų leidęs pakilti bendroje lentelėje - sudėtingas klausimas. Turbūt į dešimtuką papultume, grupėje - turbūt tas pats liktų.

Žiūrint iš bendro konteksto:
- vyravo gana banalios oro sąlygos: vos ne visas dienas silpnas/vidutinis vėjas, neskaitant vieno kito gūsio - iki 15kts TWS. Nepretenduojam į štiliaus laivo kategoriją su esamom burėm, bet prie stipresnio vėjo būtų buvę įdomu pasibandyti.
- laivas visgi naujas, neišbandytas, todėl išspausti maksimumą dar ganėtinai sunku.
- burių komplektas - klasikinis minimalistinis. Stakselių kaip ir užtenka (#1, #2 ir HWJ), bet su 1 spinakeriu ir vienu genakeriu kalnų nenuversi... Dar gerai, kad neplyšo nei vienas tragiškai.
- vairų suvedimas? klaustukas...
- vantų reguliavimas - kažkiek dar potencialo tikrai yra.






Etapais:
I. Pernai pirmą etapą pūtė taip, kaip mes su "Esox" mėgome... rezultate - pirma vieta grupėje, antri laivyne po "Raganosio". Šiemet nepūtė. Nors startas idealus, ir ilgą laiką būname priekyje esto ir likusių (išskyrus latvį), kaip ir reikėjo tikėtis, sukom ratų įvairių, ilgą laiką pirmavom prieš estą, pabaigoje privijo, visas laimėtas laikas - nuo uosto vartų iki finišo; gaila, bet nepakako. Nors iš esmės laimėti prieš jį visada buvo sudėtinga, todėl tarsi ir suteikia vilčių toks rezultatas. Gana pastebimai geriau važiuoja latvis, susirinkęs (samdomą?) komandą, bei pasidaręs techninius namų darbus. Rezultatas - III vieta, neblogai.


II. Vėjo kiek mažiau nei pirmame etape, startas neblogas, bet po keleto vendų prarandame geras pozicijas, ir esto nebeprivejam. Akivaizdžiai matosi, kad jis plaukia geriau (greičiau, aštriau, stabiliau), o mes ieškome tiek greičio, tiek aukščio.
Rezultatas - III vieta. Neblogai.


III. "olimpiniai" etapai. Gal iš dalies pasiteisinti, tačiau labai jau sukinėjosi vėjas... Matyt, dėl jūros žiūrovų, kurie buvo nukloję visas Nidos krantines, o ant molų (nuo kur geriausiai matosi) apskirtai vienas kitas vis į vandenį nukrisdavo, distancija buvo ganėtinai arti kranto. Taigi, vėjas sukinėjosi drastiškai, ir nenusakomai, po 30 laipsnių pirmyn ir atgal. Plius, kadangi buvo vakarų krypčių, neatmetama, kad viršuje jo buvo daugiau. Bet kokiu atveju, didieji latvis ir "Baltas" dominuoja priekyje, "Baltas" pirmą kartą lipa ant podiumo. Mes gi, pirmą ratą neblogai atsilaikę, antrame gauname neblogą pasisukimą, ir jį išnaudojame. Estas, tikėtina, susinervinęs, daro klaidą, ir jau vežame jam pakankamai. Trečias plaukimas, dar viskas priešakyje, galima bandyt kabintis. Tačiau atkarpoje į finišą jau estas, būdamas artimesnis ateinančiam iš už nugaros vėjui, tai išnaudoja, ir laimime prieš jį vos 2 sekundes... Viltys nutolsta.
Rezultatas - IV vieta. Prastokai...


IV. Kyla vėjas. Tegu kiti šneka ką nori, bet jo tikrai daugiau, nei pirmą plaukimą, ir tikrai daugiau, nei 9 kts vidurkis. Finišuojant prie 100-120TWA (pasisukimas) net ne visi laivai paneša pavėjines bures. Vėl aplenkiam estą, bet vėl gaunam nuo "Balto"; nepraėjo metų metai treniruočių kartu ir šalia "Esox". Po diplomatinių manipuliacijų не пьянства ради, а здоровья для ir užfiksavus, kad visgi vėjas buvo medium, o ne light, užimam trečią vietą.
Rezultatas - III vieta. Gal ir gerai, turint omenyje, kad aplenkiam estą up/down distancijoje.


V. Reikėjo išsiaiškinti su "Baltu"... Buvo tokia bendra nuomonė, kad ateis offshorinis etapas, ir viskas stos į savo vietas. Atėjo, ir vieta atėjo. Estas, kaip ne keista, nuvažiavo, bet ir mes pradėjome pamažu bent prie vieno vėjo stiprumo (7-10 kts) važiuoti stabiliau. pasisukimų, nurimimų ir užkylimų buvo sočiai, bet šįkart kažkaip teigiamai korta sukrito, ir pavyko parodyti geriausią savo rezultatą regatoje.
Rezultatas - II vieta. Gerai. Jei dar būtume estą pagavę, būtų fantastika.

VI. Tradicinis etapas - 18 mylių, 16 ženklų (ar panašiai; bet mintis aiški)... Greitai ir gerai šovę į priekį, nors startas galėjo būt dar geresnis, po truputį kažkaip vis išbarstom pranašumą... Lenkia ir dideli, ir maži (latviai, estai...). Matyt, trūksta dar techninės dalies pažinimo, manevrų, centimetrų, kažkur būtų pagelbėję ir kitokios burės.
rezultatas - IV vieta, nelabai...


Bendroj sumoj - su estu 3-3, pernai buvo 3-2 (estui DNF), ir manėme, kad labai gerai suplaukėm.
Su X-35 - būkim atviri, be šansų. Argumentas - prie tokių vėjų jie tikrai bėga.
ET - 9 vieta, gana smagu, žinant, kad RS280 su baisiniais genakeriais, o ir mes ne iš greičiausių pagal balą penketuko (5xX-35, latvis, "Baltas", "Arcturus", "Joker").
CT - 11 vieta, neblogai, kaip pirmam kartui.


Kalbant dar:
- visų etapų startai buvo neblogi. kokie 3-4 - labai geri, likę 2-3 - pakenčiami. nebuvo nei ženklų sukimo, nei išmetimo iš linijos.
- ne visur suveikė technika - nelaiko groto falas, bakštagai streikavo.
- brasai per daug tamposi, aštriais kursais antvėjinis gana ženkliai spyruokliuoja.
- vidury regatos keitėm vairų suvedimą - kurią regatos dalį plaukėm su prastu suvedimu, pirmą, ar antrą? Ar abi dalis neteisingai, nes buvo kreivai į vieną pusę, o padarėm kreivai - į priešingą??
- diferentas... Prie silpno vėjo visgi reiktų labiau sėsti į priekį, tik prie stipresnio - atgal.
- po vendų/manevrų/parūkius/persirengus ir t.t - sėdam į tas pačias vietas, o ne kur papuola.
- krenas - gal visgi per daug atkrenuodavom kartais? Retai pavykdavo kantą pagauti.
- reikia didinti įgulos pakeičiamumą - vos e kiekvienas esame unikalūs. O tai reiškia, kad tik vienas moka reguliuoti stakselį, tik vienas moka gerai dirbti ant bako ir panašiai.
- reikia mokytis laivo sandaros - sistemų, virvių, jų sąveikos ir t.t. Tada, nutrūkus stakselio šotų markei, ne tik kapitonas supras, kodėl atsileidžia šotas, ir ne tik jis vienas žinos, ką reikia padaryti ir kaip sutaisyti. Ne priekaištas - gairė, kur galima tobulėti.


Kur galima greičiau?:
- silpnas vėjas - jei ne laviruotė, padėtų code-0/code-1, pavėjui - lengvas didesnis spinakeris. Code-0 pridėtų balo taip pat (gana daug), code-1 nepridėtų balo, spinakeris, jei kokių 85 kvadratų - minimaliai, iki 1,5sek GPH, bet greičio, lyginant su heavy runner - tikrai prisidėtų.
- vidutinis vėjas - code-0/code-1 pridėtų kursuose nuo 50 iki 100 TWA, lengvas spinakeris tikrai pridėtų pavėjui. Turint code-0, tiktų labai plokščias genakeris, bet atsiranda finansinis klausimas, ar patempsime 4 naujas bures (code-0, plokščias genakeris, stipraus vėjo spinakeris ir lengvas fordakinis spinakeris).
- prie stipraus vėjo - klaustukas, nes neteko pabandyti. Tačiau kalbant apie 20-25 kts, tiek esamas 82 kvadratų spinakeris, tiek įsivaizduojamas silpno vėjo 85 kvadratų būtų per dideli. Reiktų ~70 kvadratų, plokščio, tvirto.
- laviruote - stakseliai neblogos kokybės, daug daugiau klausimų ir potencialo su inhauleriu, nei su stakselių kokybe.
- dugnas - +/- OK, klausimas tik ties vairų suvedimu.

Reikia spręsti dėl pavėjinių burių, kol nuolaidų sezonas (rugsėjis). Gal kas kokių sponsorių?..
O toliau - dirbti, dirbti ir dar, šita... Dirbti.


Foto: R. Arbušio, pamažintos.





No comments:

Post a Comment